4 λάθη των οδοντιάτρων που οδηγούν σε επαγγελματική απογοήτευση

0
171
4 λάθη των οδοντιάτρων που οδηγούν σε επαγγελματική απογοήτευση

Πολλοί βοηθοί ή νέοι οδοντίατροι συχνά βιώνουν επαγγελματική απογοήτευση και συνήθως δεν ευθύνεται ο τομέας της ιατρικής που τους δυσαρεστεί. Το εργασιακό τους περιβάλλον τείνει να τους κάνει να αισθάνονται υποτιμημένοι, δυσαρεστημένοι και εντελώς εξαντλημένοι. Το κάθε ιατρείο αποπνέει και την φιλοσοφία του ιατρού / εργοδότη, επομένως και οι υπάλληλοι που δουλεύουν σε αυτό την ενστερνίζονται. Οι βοηθοί και οι νέοι οδοντίατροι στοχεύουν στο να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους και οι εργοδότες στο να αναπτύξουν επαγγελματικά και οικονομικά το ιατρείο τους. Επομένως, η σεβαστή και ανοιχτή επικοινωνία του οδοντιάτρου με τους βοηθούς του δημιουργεί μια σχέση εμπιστοσύνης και ένα περιβάλλον παραγωγικής συνεργασίας. 

Τα ιατρικά επαγγέλματα είναι περιζήτητα και οι νέοι επαγγελματίες πιστεύουν ότι η επαγγελματική ανέλιξη θα είναι άμεση. Καθώς όμως βγαίνουν στην αγορά εργασίας, αντιμετωπίζουν μια άλλη προσέγγιση από τους εργοδότες αλλά και από τους ίδιους τους ασθενείς. Η έλλειψη πολυετούς προϋπηρεσίας, όπως σε όλα τα επαγγέλματα αλλά πολύ περισσότερο σε επαγγέλματα υγείας, έχει αρνητικό αντίκτυπο για τους νέους οδοντιάτρους. Οι εργοδότες τους αναθέτουν λιγότερα και πιο «εύκολα» περιστατικά, γεγονός που δεν τους αφήνει να αποκτήσουν εμπειρία και να εξελιχθούν. Οι ασθενείς, από την άλλη, δεν εμπιστεύονται εύκολα κάποιον καινούργιο, πόσο μάλλον άπειρο οδοντίατρο για να τους εξετάσει.

Αυτά είναι τέσσερα λάθη που οδηγούν σε επαγγελματική απογοήτευση.

1. Η αντιμετώπιση της οδοντιατρικής ως δουλειά και όχι ως καριέρα

Οι οδοντίατροι συχνά είναι δυσαρεστημένοι με τις κλινικές τους θέσεις λόγω της συμπεριφοράς των εργοδοτών τους προς αυτούς. Ο φόβος της επίπληξης ή της απόλυσης συχνά τους κάνει πιο εσωστρεφείς και θα εξέφραζαν την αντίθεσή τους μόνο σε ακραίες περιπτώσεις. Ο ρόλος που δίνετε στον εργοδότη σας είναι πολύ σημαντικός. Ο εργοδότης δεν πρέπει να έχει τον ρόλο ενός προσώπου εξουσίας που σας ελέγχει αλλά ενός αυστηρού μέντορα με τον οποίο έχετε μια σχέση σεβασμού και εμπιστοσύνης και που με τη βοήθειά του θα φτάσετε τις γνώσεις σας σε ανώτερο επίπεδο. Εάν είστε δυσαρεστημένοι από τον εργοδότη σας θα πρέπει να αλλάξετε περιβάλλον εργασίας. Πρέπει πάντοτε να επικεντρώνεστε στην προσωπική σας εξέλιξη. Συνδεθείτε με το δίκτυο, κάντε γνωριμίες, ενημερωθείτε, δημιουργήστε μια λίστα με τα σημαντικά skills που πρέπει να κατέχετε στο νέο σας ρόλο. 

2. Η αποφυγή επικοινωνίας με τον εργοδότη

Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες οι εργοδότες δεν ενδιαφέρονται να καθοδηγήσουν οι ίδιοι τους βοηθούς τους και τους «κλείνουν την πόρτα». Αν ο εργοδότης σας δεν είναι διατεθειμένος να το αλλάξει αυτό, θα πρέπει να το κάνετε εσείς. Από την πρώτη μέρα, θα πρέπει να κατανοήσετε ποια είναι η φιλοσοφία του εργοδότη σας, έτσι ώστε να προσδιορίσετε καλύτερα αν συμφωνεί με την δική σας. Όταν ο οδοντίατρος συστήνει μια άλλη θεραπεία από αυτήν που θα προτείνατε εσείς, ρωτήστε γιατί. Όχι με κατηγορηματικό τόνο, με περιέργεια. Εξηγήστε του ότι θέλετε να κατανοήσετε τον τρόπο σκέψης του και τον λόγο που η πρότασή του είναι η πιο κατάλληλη τη δεδομένη στιγμή. Θα δείξετε τον επιθυμητό επαγγελματισμό και ενδιαφέρον για εξέλιξη. Επιπλέον, όσο περισσότερο μαθαίνετε, τόσο πιο ανεξάρτητοι θα είστε και δεν θα χρειάζεστε πλέον την καθοδήγησή του.

3. Η εξάσκηση με κακές και απαρχαιωμένες τεχνολογίες

Τα εργαλεία και οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στο ιατρείο πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να ανταποκρίνονται στα σημερινά δεδομένα. Αν το γραφείο σας δεν τα παρέχει θα πρέπει να διορθωθεί το λάθος άμεσα, καθώς πλήττει και τον εργοδότη και εσάς. Αφήνει άσχημη εντύπωση στους ασθενείς σας, η οποία μοιραία θα οδηγήσει και στο να μην σας προτιμήσουν ξανά. Μπορείτε από μόνοι σας να κάνετε μια έρευνα και έπειτα να το συζητήσετε με τον εργοδότη σας. Αν έχετε ήδη έτοιμες προτάσεις και του εξοικονομήσετε χρόνο, θα τον πείσετε πολύ πιο εύκολα και θα σας εκτιμήσει. Προτιμήστε συσκευές που όχι μόνο διευκολύνουν εσάς αλλά και τους ασθενείς σας. Για παράδειγμα ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να κάνετε την εργασία σας χωρίς να πονάτε τον ασθενή. Η επένδυση σε νέες τεχνολογίες και σε εκπαιδευτικά σεμινάρια θα ενισχύσουν τον ενθουσιασμό για την πρακτική σας και θα ανελιχθείτε επαγγελματικά. Συν το ότι οι ασθενείς συχνά ζητούν να μάθουν περισσότερα για την πρακτική σας, οπότε κερδίζετε επιπλέον κύρος.

4. Η καθημερινή δυσαρέσκεια

Όταν εργάζεστε σε ένα ιατρείο που δεν έχει την ικανότητα να σας επιτρέπει να αισθάνεστε ότι σας ακούν, σας εκτιμούν και ότι σας καθοδηγούν προκειμένου να εξελιχθούν οι κλινικές σας δυνατότητες, η απογοήτευση και η δυσαρέσκεια είναι μονόδρομος. Μια δυσάρεστη καθημερινότητα θα επιβραδύνει σημαντικά την απόδοσή σας και θα επιφέρει επαγγελματικές και ψυχολογικές συνέπειες. Η καλή ψυχολογία οδηγεί σε καλύτερη απόδοση και επιτευξιμότητα που είναι προϋποθέσεις της επαγγελματικής ανέλιξης. Μην αφήνετε την δυσαρέσκεια να σας κατακλύζει. Έχετε εργαστεί πολύ σκληρά για να αποκτήσετε το πτυχίο σας για να το χαραμίσετε σε κάτι που δεν σας ευχαριστεί. 

Οι σημαντικότεροι παράγοντες της επαγγελματικής επιτυχίας είναι ο ενθουσιασμός και το κίνητρο. Χωρίς αυτά, δεν κινητοποιούμαστε και η επιτυχία προϋποθέτει συνεχή κινητοποίηση. Έτσι, οδηγούμαστε σε επαγγελματική απογοήτευση. Κανένα γραφείο δεν θα είναι τέλειο, αλλά είναι στο χέρι σας να μετατρέψετε τα αρνητικά σε θετικά. Δεν πρέπει να αισθάνεστε ότι μένετε κάπου που δεν σας ευχαριστεί και χάνετε σιγά-σιγά το πάθος σας για τον οδοντιατρικό τομέα. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες που περιμένουν να τις ανακαλύψετε. Απαιτείται από εσάς να αξιοποιήσετε πλήρως κάθε πτυχή της άδειας ασκήσεως επαγγέλματός σας, οπότε στραφείτε στους εργοδότες σας και διεκδικήστε αυτά που σας αξίζουν.

Πηγή: Dentistry IQ

Διαβάστε ακόμη: https://www.dentalalert.gr/psychikh_ygeia_kai_pandimia/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.