Ψυχική υγεία και πανδημία

0
126
Ψυχική υγεία και covid-19

Το 2020 είναι ομολογουμένως ένα έτος στο οποίο συμβαίνουν πολλά σημαντικά γεγονότα, με πρώτο και κύριο την πανδημία covid-19. Η παγκόσμια πανδημία και οι συνέπειές της έχουν πολλές αρνητικές επιπτώσεις στη συναισθηματική και σωματική υγεία κάποιου. Τα Centers for Disease Control and Prevention στις Ηνωμένες Πολιτείες αναφέρουν ότι τα επίπεδα άγχους ήταν τρεις φορές υψηλότερα από το κανονικό τον Ιούνιο του 2020, ενώ οι καταθλιπτικές περιπτώσεις τέσσερις φορές υψηλότερες. Υπάρχουν τόσες πολλές άγνωστες καταστάσεις που βιώνουμε αυτή τη στιγμή, που γίνεται εξαντλητικό και εάν δεν έχουμε τις σωστές στρατηγικές αντιμετώπισης, υπερβολικά στρεσογόνο. Καθώς οι χειμερινοί μήνες πλησιάζουν και συνεχίζουν να επιβάλλονται περαιτέρω περιορισμοί, πρέπει να κατανοήσετε τα προειδοποιητικά σημάδια για την κατάθλιψη και τις ψυχικές ασθένειες – όχι μόνο για τους ασθενείς σας αλλά και για εσάς.

Η κατάθλιψη είναι μια σύνθετη κατάσταση που μπορεί να εκδηλωθεί κατά τη διάρκεια σοβαρής ιατρικής ασθένειας, μπορεί να είναι σποραδική και μπορεί να είναι χρόνια λόγω γενετικών παραγόντων. Το εύρος των καταθλιπτικών συναισθημάτων μπορεί να ποικίλει από θλίψη και στενοχώρια έως και βαθιά συναισθήματα απελπισίας και απόγνωσης. Η κατάθλιψη είναι κάτι περισσότερο από θλίψη που οφείλεται σε μια δύσκολη μέρα ή μια απογοήτευση. Η κατάθλιψη αλλάζει το πώς σκεφτόμαστε, αισθανόμαστε και λειτουργούμε καθημερινά.

Όταν οι γυναίκες βιώνουν κατάθλιψη, τείνει να εκδηλώνεται σε συναισθήματα ενοχής, σε ανάγκη υπερβολικού ύπνου και υπερκατανάλωσης τροφής και σε ορισμένες περιπτώσεις σε αύξηση βάρους. Στους άνδρες τείνει να εκδηλώνεται σε κόπωση, δυσκολία στον ύπνο και απώλεια ενδιαφέροντος για την εργασία και τα χόμπι τους. Η κατάθλιψη στους άνδρες μπορεί επίσης να εκδηλωθεί σε κατάχρηση ουσιών, θυμό, επιθετικότητα και απερίσκεπτη συμπεριφορά.

Άλλα σημάδια κατάθλιψης περιλαμβάνουν αλλαγές βάρους, αλλαγές ύπνου, ευερεθιστότητα ή θυμό, αίσθημα αδυναμίας ή απελπισίας, απώλεια ενδιαφέροντος για καθημερινές δραστηριότητες, απώλεια ενέργειας, δυσκολία συγκέντρωσης και ανεξήγητους πόνους.

Τρόποι αντιμετώπισης της κατάθλιψης

Ο προγραμματισμός είναι το κλειδί. Βάλτε στο πρόγραμμά σας μια διασκεδαστική δραστηριότητα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Αυτό που βοηθά περισσότερο είναι να προγραμματίζετε χρόνο με φίλους (πλέον εξ αποστάσεως) και να βγαίνετε όσο το δυνατόν περισσότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Επιπλέον, όσο περισσότερο μπορείτε να ασκηθείτε, τόσο το καλύτερο. Η άσκηση θα αυξήσει τις ενδορφίνες και προτείνεται να γίνεται σε εξωτερικό χώρο αν είναι εφικτό. Η παρακολούθηση μιας χιουμοριστικής εκπομπής ή ταινίας μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση του ηθικού, ενώ η συνομιλία με φίλους ή την οικογένεια, ένα ζεστό μπάνιο, και η εστίαση σε μικρές εργασίες που πρέπει να ολοκληρώνετε κάθε μέρα μπορεί να συμβάλλει στη μείωση των αισθήσεων της κατάθλιψης.

Το σημαντικό μέρος είναι η διατήρηση αυτού του προγραμματισμού. Συχνά κάποιος που παλεύει με την κατάθλιψη μπορεί να μην θέλει να βρίσκεται κοντά σε άλλους, ούτε να μοιράζεται την κατάστασή του με κοντινά πρόσωπα. Ωστόσο, η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι σημαντική γιατί προσφέρει την αίσθηση της υποστήριξης. Η έρευνα καταδεικνύει ότι η φροντίδα των άλλων, η φροντίδα ενός κατοικίδιου ζώου, η περιποίηση του εαυτού σας, η αλληλεπίδραση με άτομα που σας κάνουν να αισθάνεστε σημαντικοί και σας ακούνε και η αναζήτηση επαγγελματικής καθοδήγησης μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των καταθλιπτικών συναισθημάτων. Ωστόσο, εξίσου σημαντικό είναι να αναγνωρίσετε ότι μερικές φορές απλά χρειάζεστε μια μέρα για να αναγνωρίσετε αυτά τα συναισθήματα θλίψης και απογοήτευσης.

Αποτελέσματα της έρευνας των CDC

Στην έρευνα που διενέργησαν τα Centers for Disease Control and Prevention εξετάστηκαν 5.470 ενήλικες από τις 24 έως τις 30 Ιουνίου 2020 και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 31% αυτών είχε συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης. Τουλάχιστον ένα αρνητικό σύμπτωμα ψυχικής ή συμπεριφορικής υγείας αναφέρθηκε από περισσότερους από τους μισούς ερωτηθέντες. Οι κατηγορίες και τα ποσοστά που αναφέρονται τα αρνητικά συμπτώματα είναι ηλικίες 18-24 ετών με ποσοστό 74,9% και 25-44 ετών με 51,9%, άτομα ισπανικής εθνικότητας με 52,1%, άτομα με ανώτατο εκπαιδευτικό επίπεδο την πρωτοβάθμια εκπαίδευση με ποσοστό 66,2%, βασικούς εργαζόμενους με 54%, εθελοντές φροντιστές ηλικιωμένων με 66,6% και άτομα τα οποία έχουν ήδη διαγνωσθεί και λαμβάνουν θεραπεία για άγχος με 72,7%, κατάθλιψη με 68,8%, ή Μετατραυματική αγχώδη διαταραχή (PTSD) με 88,0% κατά τη διάρκεια της έρευνας. Από αυτούς που ερωτήθηκαν, το 11% δήλωσε ότι σκεφτόταν σοβαρά την αυτοκτονία και η έρευνα έδειξε ότι οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στην αυτοκτονία από τις γυναίκες. Από την έξαρση της πανδημίας έχει σημειωθεί αύξηση των αυτοκτονιών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Είναι η 10η κύρια αιτία θανάτου στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στρατηγικές Αντιμετώπισης

Ο ύπνος είναι σημαντικός για την ψυχική υγεία και πρέπει κανείς να ξεκουράζεται οκτώ ώρες καθημερινά. Ο υπερβολικός ύπνος ή η έλλειψή του μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη διάθεση. Η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και ζάχαρη μπορούν να αυξήσουν το άγχος, επομένως η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής είναι κρίσιμη. Τόσο η βιταμίνη Β όσο και η D έχουν αποδειχθεί ότι βελτιώνουν σημαντικά τη διάθεση και την ενέργεια, επομένως θα πρέπει και αυτές να ληφθούν υπόψη.

Η επίγνωση ​​είναι ένας σημαντικός παράγοντας, καθώς η τάση μας να ενισχύουμε τις κακές σκέψεις μπορεί εύκολα να αυξηθεί όταν έχουμε κατάθλιψη. Η επίγνωση ​​θα βοηθήσει στον εντοπισμό των μοτίβων αρνητικών σκέψεων και στον έλεγχο των σκέψεων μας, κάτι το οποίο μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη ζωή μας. Ρωτήστε τον εαυτό σας ερωτήσεις όπως, “Τι θα έλεγα σε έναν φίλο που είχε αυτή τη σκέψη;” για να μπορέσετε να βάλετε τον εαυτό σας σε μια πιο αντικειμενική θέση και να αξιολογήσετε την κατάσταση.

Καθώς το δεύτερο κύμα της πανδημίας πλήττει πολλές κοινότητες, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι μπορούμε να εντοπίσουμε πρακτικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της πανδημίας. Πολλοί οργανισμοί μπορούν να βοηθήσουν όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας και υπάρχουν μάλιστα και ειδικές τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης στις οποίες μπορείτε να απευθυνθείτε. 10306 Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης για τον κορονοϊό. 197 Τηλεφωνική Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας. 1037 Δίκτυο κοινωνικής αλληλεγγύης και υποστήριξης. 1018 Γραμμή παρέμβασης για την αυτοκτονία. 1107 Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας. 15900 Γραμμή SOS της Γενικής Γραμματείας Ισότητας. 11528 Γραμμή υποστήριξης για θέματα ταυτότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού. Οι εκπαιδευμένοι εργαζόμενοι σε αυτές θα σας ακούσουν και θα σας καθοδηγήσουν σε ό,τι χρειάζεστε. 

Πηγή: Dentistry IQ

Διαβάστε ακόμη: https://www.dentalalert.gr/5_logoi_gia_tous_opoious_prepei_na_xrisimopoieite_kasetines_odontiatrikon_ergalion/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.