Written by 6:57 pm Επιστημονικά Νέα

Τα κινούμενα σχέδια βοηθούν τα παιδιά να ξεπεράσουν το άγχος για τον οδοντίατρο

Τα κινούμενα σχέδια βοηθούν τα παιδιά να ξεπεράσουν το άγχος για τον οδοντίατρο

Huddinge, Σουηδία & Ριάντ, Σαουδική Αραβία: Μερικές φορές μία μικρή απόσπαση της προσοχής είναι το μόνο που χρειάζεται για να μειώσει το φόβο των παιδιών για τον οδοντίατρο, και κατά συνέπεια να βελτιώσει τα αποτελέσματα της θεραπείας. Σε μία κλινική μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές στη Σουηδία και τη Σαουδική Αραβία, τα παιδιά που παρακολουθούσαν κινούμενα σχέδια μέσα από γυαλιά βίντεο κατά τη διάρκεια της θεραπείας εμφάνισαν σημαντικά μικρότερο άγχος και έδειξαν περισσότερη συνεργασία από ότι τα παιδιά που δεν είχαν κάποια οπτικοακουστική απόσπαση της προσοχής.
Το άγχος για τον οδοντίατρο είναι πολύ συνηθισμένο στα παιδιά. Εκτιμάται ότι περίπου ένα στα πέντε παιδιά σχολικής ηλικίας φοβάται να επισκεφθεί τον οδοντίατρο σε κάποιο βαθμό. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά με φοβία για τον οδοντίατρο πονάναι περισσότερο και είναι πιο ανήσυχα κατά τη διάρκεια της θεραπείας. Ερευνώντας μέσα για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων άγχους με ένα τρόπο που να επικεντρώνεται στο παιδί, η παρούσα μελέτη αξιολόγησε την αποτελεσματικότητα της προβολής βιντεοσκοπημένων κινουμένων σχεδίων με το σύστημα Merlin i-theatre (Merlin Digital General Trading) σε μία ομάδα παιδιών που λάμβαναν οδοντιατρική θεραπεία αποκατάστασης.

Τα κινουμενα σχεδια βοηθουν τα παιδιά να ξεπερασουν το αγχος για τον οδοντιατρο

Η μελέτη εξέτασε 56 παιδια από 7-9 ετών σε τρεις ξεχωριστές επισκέψεις θεραπείας που συμπεριλάμβαναν εξέταση του στόματος, ένεση με τοπικό αναισθητικό, και αποκατάσταση δοντιών.
Η θεραπεία πραγματοποιήθηκε σε μία οδοντιατρική κλινική στο Πανεπιστήμιο King Saud της Σαουδικής Αραβίας. Όλα τα παιδιά που συμμετείχαν είχαν εκτεθεί σε κάποιου είδους αγχωτική οδοντιατρική εμπειρία στο παρελθόν και παραπέμφθηκαν στην εν λόγω κλινική για διαχείριση συμπεριφοράς.
Στη μελέτη, τα μισά παιδιά επιλέχθηκαν τυχαία για να παρακολουθήσουν τα αγαπημένα τους κινούμενα σχέδια με γυαλιά βίντεο, ενώ η ομάδα ελέγχου δεν υποβλήθηκε σε καμία οπτικοακουστική απόσπαση της προσοχής κατά τη διάρκεια της θεραπείας.
Κατά τη μέτρηση των επιπέδων άγχους και της συνεργατικής συμπεριφοράς και στις δύο ομάδες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά στην ομάδα με την απόσπαση της προσοχής είχαν σημαντικά λιγότερο άγχος και έδειξαν περισσότερη συνεργασία, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της ένεσης με τοπικό αναισθητικό, σε σχέση με τα παιδιά της ομάδας ελέγχου.
Κατά τον προσδιορισμό των έμμεσων ενδείξεων άγχους, όπως τα ζωτικά σημεία, συμπεριλαμβανομένης της αρτηριακής πίεσης και των παλμών, βρέθηκε επίσης ότι ο μέσος παλμός των παιδιών που δεν αποσπούσε την προσοχή τους κάποιο βίντεο ήταν σημαντικά υψηλότερος κατά τη διάρκεια της ένεσης από ότι ήταν στα παιδιά της ομάδας με τα κινούμενα σχέδια.
Ωστόσο, τα ίδια τα παιδιά, που βαθμολόγησαν τα επίπεδα άγχους και πόνου που σχετίζονταν με τη θεραπεία τους κατά τη διάρκεια της κάθε διαδικασίας δεν αντιλήφθηκαν αυτή τη διαφορά.
Παρά το γεγονός ότι περαιτέρω μελέτες είναι απαραίτητες για να επιβεβαιώσουν την αξία της μεθόδου αυτής σε γενικά κλινικά περιβάλλοντα, τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι η οπτικοακουστική απόσπαση της προσοχής μπορεί να είναι χρήσιμη τεχνική για να ηρεμήσει τη φοβία των παιδιών για τον οδοντίατρο και έτσι να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα της οδοντιατρικής θεραπείας, όπως συμπέραναν οι ερευνητές.
Η έρευνα, με τίτλο “Effects of audiovisual distraction on children’s behaviour during dental treatment: A randomized controlled clinical trial”δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο στις 13 Ιουλίου στο περιοδικό Acta Odontologica Scandinavica.
Πηγή: http://www.dental-tribune.com/articles/news/nordic/30488_watching_cartoons_may_help_young_patients_overcome_dental_anxiety_.html

(Visited 15 times, 1 visits today)

Last modified: July 28, 2022

Close