Στοματική Υγεία & Εγκυμοσύνη: 6 πράγματα που πρέπει να γνωρίζουν οι μέλλουσες μαμάδες!

0
2917
Στοματική Υγεία & Εγκυμοσύνη: 6 πράγματα που πρέπει να γνωρίζουν οι μέλλουσες μαμάδες!

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να αντιμετωπίσετε διάφορες “άβολες” καταστάσεις όπως πρησμένα πόδια και αποστροφή για τα άλλοτε αγαπημένα σας φαγητά. Αλλά όταν πρόκειται για τη στοματική σας υγεία, υπάρχουν μερικά πράγματα που δεν θα πρέπει να πραβλέψετε καθώς μπορεί να οδηγήσουν σε σημαντικότερα προβλήματα αργότερα τόσο εσάς όσο και το μωρό σας.

Στοματική Υγεία & Εγκυμοσύνη: 6 πράγματα που πρέπει να γνωρίζουν οι μέλλουσες μαμάδες!

1. Αιμορραγία & Ασθένειες των Ούλων

Η αλλαγή στα επίπεδα των ορμονών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σημαίνει πως το σώμα σας θα αντιδράσει διαφορετικά και σε ό,τι αφορά στα βακτήρια στο στόμα και τα δόντια σας. Αυτή η μεταβολή μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα πρήξιμο ή αιμορραγία στα ούλα, το οποίο μπορεί να επιφέρει σοβαρότερα προβλήματα, όπως ουλίτιδα και περιοδοντίτιδα.

Δεδομένου ότι οι ασθένειες των ούλων έχουν συσχετιστεί με πρόωρο τοκετό και γεννήσεις παιδιών με χαμηλό σωματικό βάρος, είναι σημαντικό οι μέλλουσες μαμάδες που παρατηρούν οποιαδήποτε αλλαγή στα ούλα τους να συμβουλεύονται  τον οδοντίατρο τους το συντομότερο.

2. Θεραπεία των Ασθενειών των Ούλων

Εάν εμφανίσετε σημάδια ουλίτιδας ή περιοδοντίτιδας, χρειάζεται να γνωρίζετε ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν με απόλυτη ασφάλεια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας. Η θεραπεία περιλαμβάνει έναν βαθύ καθαρισμό των ούλων ώστε να απομακρυνθούν τα βακτήρια, τον οποίο μπορεί να πραγματοποιήσει ο οδοντίατρος σας.

3. Πρόληψη

Η πρόληψη είναι πάντα πολύ καλύτερη από τη θεραπεία όταν πρόκειται για τη φροντίδα του στόματος σας, και αυτό ισχύει βεβαίως και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Οι καλές συνήθειες στοματικής υγιεινής περιλαμβάνουν καθημερινό βούρτσισμα, καθημερινή χρήση οδοντικού νήματος και τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρο σας.

4. Διατροφή

Μια από τις πιο απλές αλλαγές που μπορείτε να κάνετε για να φροντίσετε τόσο την υγεία του στόματος σας όσο και τη γενική σας υγεία είναι η αλλαγή στη διατροφή σας. Η μείωση της ποσότητας ζάχαρης που καταναλώνετε, καθώς και της συχνότητας με την οποία την καταναλώνετε, μπορεί να μειώσει δραματικά τον κίνδυνο τερηδόνας, ενώ ταυτόχρονα ωφελεί τη συνολική υγεία σας. Η μετάβαση στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να φροντίσετε εσάς και το μωρό σας.

5. Ακτινογραφίες & Αναισθησία

Να ενημερώνετε πάντα τον οδοντίατρό σας ότι είστε έγκυος, ειδικά αν υπάρχει πιθανότητα να χρειαστείτε ακτινογραφία. Ο οδοντίατρός σας συνήθως θα περιμένει μέχρι να γεννήσετε. Οι ακτίνες Χ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν ενέχουν κινδύνους για το αγέννητο μωρό σας, αλλά η επανειλημμένη έκθεση σε ακτινοβολία μπορεί μακροπρόθεσμα να βλάψει τα κύτταρα του σώματος αυξάνοντας τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου.

6. Παυσίπονα & Αντιβιοτικά

Γενικά, τα συνήθη παυσίπονα και αντιβιοτικά είναι ασφαλή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ωστόσο, θα πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε το γιατρό σας πριν πάρετε οποιοδήποτε νέο φάρμακο ενώ είστε έγκυος, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι είναι ασφαλές  για εσάς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.