Written by 9:12 pm Επιστημονικά Νέα, Οργάνωση και λειτουργία Οδοντιατρείου

Πως η μεταμόσχευση μυελού των οστών επηρεάζει την στοματική κοιλότητα

Επιπτώσεις της μεταμόσχευσης στο στόμα

Οι ασθενείς που υποβάλλονται σε μεταμόσχευση μυελού των οστών εμφανίζουν συχνά προβλήματα στην στοματική κοιλότητα. Οι επιπλοκές αυτές εμφανίζονται για 2 λόγου: είτε λόγω της χημειοθεραπείας, είτε λόγω της νόσου μοσχεύματος κατά ξενιστή.
Τα προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν λόγω της χημειοθεραπείας μπορεί να είναι:

• Η βλεννογονίτιδα
  • Οι λοιμώξεις του βλεννογόνου του στόματος
  • Ο πόνος
  • Οι ουλορραγίες
  • Οι μεταβολές στη γεύση
  • Το ξερό στόμα
  • Δυσκολία στη διατροφή, απώλεια βάρους
  • Δυσκολία στη λήψη νερού, αφυδάτωση
  • Τερηδόνες και ουλίτιδα
  • Διαταραχές στην ανάπτυξη των δοντιών στα παιδιά

Σε αυτήν την περίπτωση εφαρμογή εντατικού προγράμματος προστασίας των δοντιών και τήρηση καλής στοματικής υγιεινής είναι ότι καλύτερο έχετε να κάνετε.
Η νόσος μοσχεύματος κατά ξενιστή μπορεί να αναπτυχθεί σε ασθενείς που έχουν υποβληθεί σε αλλογενή μεταμόσχευση. Τα συμπτώματα από τη νόσο αυτή είναι τα ακόλουθα:

• Μικρές πληγές στο στόμα, που πονούν
  • Ξηροστομία
  • Πόνος και μη ανοχή στα καρυκεύματα, στο οινόπνευμα ή στις έντονες γεύσεις (π.χ. μέντα), στην οδοντόκρεμα,κ.α.

Σε αυτή τη περίπτωση καλυπτικά του βλεννογόνου, φθοριώσεις, διαλύματα επανασβεστίωσης των δοντιών, κ.α. μπορούν να βοηθήσουν.
Οι όποιες οδοντιατρικές εργασίες σε ασθενείς που έκαναν μεταμόσχευση μυελού των οστών θα πρέπει να γίνονται ταν αποκατασταθεί ο μυελός των οστών.
Πηγή