Περιοδοντικά βακτήρια συνδέονται με λανθάνουσα λοίμωξη HIV

Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Case Western Reserve των ΗΠΑ ανακάλυψαν ότι τα παραπροϊόντα των βακτηρίων που προκαλούν περιοδοντική νόσο μπορούν να ενεργοποιήσουν τον ιό HIV σε Τ λεμφοκύτταρα σε λανθάνουσα κατάσταση και να οδηγήσουν στον πολλαπλασιασμό του.

Περιοδοντικα βακτηρια συνδεονται με λανθανουσα λοιμωξη HIV

Τα ευρήματά τους μπορεί να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί οι ασθενείς με προχωρημένη περιοδοντίτιδα εμφανίζουν υψηλά επίπεδα εναπομείναντων ιών στο σάλιο και το πλάσμα τους και υποδεικνύουν πως οι ασθενείς που έχουν προσβληθεί από τον ιό μπορούν να επωφεληθούν σημαντικά από την περιοδοντική θεραπεία.
Στη μελέτη τους που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό Virology, οι ερευνητές εξέτασαν λιπαρά οξέα από περιοπαθογόνα βακτήρια. Παρατήρησαν πως πέντε όξινα παραπροϊόντα των λιπαρών οξέων από δύο επικρατή στοματικά βακτήρια, συγκεκριμένα τα P.gingivalis και F.nucleatum εμπλέκονται στην ενεργοποίηση Τ λεμφοκυττάρων που μεταφέρουν τον ιό HIV-1 σε λανθάνουσα μορφή.
Σύμφωνα με τον Dr. F.Ye, επίκουρο καθηγητή στο πανεπιστήμιο, όλοι οι άνθρωποι διαθέτουν μία αποθήκη Τ λεμφοκυττάρων σε λανθάνουσα μορφή που ενεργοποιούνται σε απόκριση στη φλεγμονή για να απομακρύνουν τη λοίμωξη από τον οργανισμό.
Ωστόσο, σε αντίθεση με αυτά που συναντώνται σε υγιείς ανθρώπους, αυτά τα Τ λεμφοκύτταρα μπορεί να φέρουν τον ιό HIV-1 σε λανθάνουσα μορφή.
Αυτά τα ευρήματα συμβάλλουν σε μία καλύτερη συνολική κατανόηση του ελάχιστα διερευνημένου μικροβιώματος στη νόσο H IV και υποστηρίζουν περαιτέρω την άποψη πως η πρώιμη θεραπεία των βακτηριακών λοιμώξεων είναι πολύ σημαντική για τους οδοντιατρικούς ασθενείς με HIV.
Πηγή: http://www.dental-tribune.com/articles/news/greece/33107_t_________hiv.html