Οι οδοντοτεχνίτες ίσως διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο μεσοθηλιώματος

Μιλάνο, Ιταλία: Οι οδοντοτεχνίτες μπορεί να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου που σχετίζεται με τον αμίαντο, σύμφωνα με τους Ιταλούς ερευνητές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης τους, η παρελθοντική έκθεση τους σε υλικά που συνηθιζόταν να χρησιμοποιούνται για την κατασκευή οδοντικών προσθέσεων, θα μπορούσε να προκαλέσει την πολύ αργότερα ανάπτυξη κακοήθους μεσοθηλιώματος, ενός τύπου καρκίνου που επηρεάζει συχνότερα τον πνευμονικό υπεζωκότα και λιγότερο συχνά το περιτόναιο.

Οι οδοντοτεχνίτες ισως διατρεχουν υψηλοτερο κινδυνο μεσοθηλιωματος

Ο αμίαντος, μια αποδεδειγμένη αιτία καρκίνου, ήταν ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο υλικό στα οικοδομικά προϊόντα, ειδικά κατά τη δεκαετία του 1960-1970. Στην οδοντιατρική, χρησιμοποιήθηκε ως συγκολλητικό υλικό σε περιοδοντικές επιδέσεις και ως υλικό επένδυσης για τη χύτευση δακτυλίων.
Οι Ιταλοί ερευνητές, ειδική στην περιβαλλοντική επιστήμη και τα επαγγέλματα υγείας, πραγματοποίησαν ανάλυση περισσότερων από 5.000 ασθενών με μεσοθηλίωμα υπεζωκότος μεταξύ του 2000 και 2014. Βρήκαν τέσσερα άτομα των οποίων η μόνη έκθεση στον αμίαντο είχε γίνει κατά τη διάρκεια της εργασίας τους ως οδοντοτεχνίτες.
Τρεις άνδρες εργάζονταν ως τεχνικοί σε οδοντοτεχνικά εργαστήρια όπου εκτέθηκαν στον αμίαντο για 10, 34 και 4 χρόνια καθώς και μια γυναίκα που είχε βοηθήσει το σύζυγο της για 30 χρόνια στην κατασκευή οδοντικών προσθέσεων,” έγραψαν οι συγγραφείς της μελέτης, μεταξύ των οποίων η Dr. Carolina Mensi, Από το Τμήμα Προληπτικής Ιατρικής του Fondazione IRCCS Ca’ Granda of the Ospedale Maggiore Policlinico, ενός επιστημονικού ινστιτούτου έρευνας, νοσηλείας και υγειονομικής περίθαλψης στο νοσοκομείο του Μιλάνου. Οι άνδρες περιέγραψαν τη χρήση αμιάντου ως υλικού επένδυσης για τη χύτευση δακτυλίων, ενώ η γυναίκα δεν μπόρεσε να επιβεβαιώσει τη χρήση.

Οι οδοντοτεχνίτες που κατά το παρελθόν εργάζονταν με αμίαντο μπορεί να έχουν εισπνεύσει μικροσκοπικές ίνες του καρκινογόνου υλικού και αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει την ανάπτυξη μεσοθηλιώματος κατά τα επόμενα έτη της ζωής τους.

Η έρευνα έχει τίτλο “Pleural malignant mesothelioma in dental laboratory technicians: A case series”. Δημοσιεύτηκε στις 13 Απριλίου 2017 στο περιοδικό American Journal of Industrial Medicine.
Πηγή: http://www.dental-tribune.com/articles/news/europe/34281_dental_technicians_could_be_at_higher_risk_of_mesothelioma.html