Νέο όπλο κατά της ασθένειας των ούλων!

Νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο The FASEB Journal δείχνει ότι η ορμόνη μελανοκορτίνη μπορεί να ελέγξει συστηματικά τη φλεγμονή που εμφανίζεται συχνά στον ιστό των ούλων, η οποία όταν δεν ελέγχεται, τελικά επιταχύνει την απώλεια δοντιών και οστών.
Αυτή η έρευνα που συμπεριέλαβε ποντίκια ανοίγει την πόρτα σε μία νέα κατηγορία θεραπειών για τη νόσο των ούλων.
“Ο έλεγχος της φλεγμονής κατά τη διάρκεια της ασθένειας των ούλων είναι ένα βασικό βήμα για την αποφυγή της απορρόφησης του φατνιακού οστού και της απώλειας των δοντιών και ως εκ τούτου, τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των ασθενών.” είπε η Mila Madeira, Ph.D., μία ερευνήτρια που συμμετέχει στο έργο από το Τμήμα Μικροβιολογίας του Ινστιτούτου Βιλογικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Federal de Minas Gerais in Belo Horizonte στη Βραζιλία.
Για να κάνουν την ανακάλυψή τους, η Madeira και οι συνεργάτες της χρησιμοποίησαν αρκετές ομάδες ποντικιών. Η πρώτη ομάδα μολύνθηκε με βακτήρια που σχετίζονται με την ασθένεια των ούλων και στη συνέχεια θεραπεύτηκε με μελανοκορτίνη. Η δεύτερη ομάδα δεν είχε καμία μόλυνση. Η τρίτη ομάδα μολύνθηκε, αλλά δεν ακολούθησε κάποια θεραπεία. Η τελευταία ομάδα μολύνθηκε και ακολούθησε θεραπεία με ένα εικονικό φάρμακο.
Η μελανοκορτίνη σχετίστηκε με μικρότερη απορρόφηση φατνιακού οστού και λιγότερη φλεγμονή, ένα κρίσιμο χαρακτηριστικό που πρέπει να ελέγχεται στις ασθένειες των ούλων.
“Η εξασθένιση του φλεγμονώδους άξονα της περιοδοντικής νόσου είναι πολύ σημαντική,” δήλωσε ο Thoru Pederson, Ph.D., ο αρχισυντάκτης του περιοδικού The FASEB Journal. “Τα ευρήματα αυτά παρέχουν μία εντελώς νέα προσσέγιση σε αυτήν την εξαιρετικά διαδεδομένη πάθηση.”
Πηγή: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/08/160817132105.htm