Written by 2:28 pm Διάφορα

Η μυστική ζωή των οδοντιάτρων: Μέρος 2ο!

Η μυστική ζωή των οδοντιάτρων: Μέρος 2ο! Αλλάζοντας τη Ζωή των ασθενών, Άρθρο από τον Louis Malcmacher, DDS, MAGD.

Η Μυστικη Ζωη των Οδοντιάτρων

Όταν δίνω μία διάλεξη σε μία μεγάλη ομάδα οδοντιάτρων, εκπλήσσομαι από το πόσο απολαμβάνουν το πριν-και-μετά μίας όμορφης αισθητικής περίπτωσης, είτε πρόκειται για την αποκατάσταση ενός χαμόγελου με 20 όψεις πορσελάνης ή με οδοντικά εμφυτεύματα, ή για τη θεραπεία ολόκληρου του προσώπου με botox και με δερματικά υλικά πλήρωσης.
Πάντα απολαμβάνω αυτές τις περιπτώσεις. Είναι πολύ ικανοποιητικές και μπορούν πραγματικά να αλλάξουν τη ζωή των ασθενών, επειδή τους παρέχουν μία αισθητική που με τη σειρά της τους προσφέρει μία πιο νεανική εμφάνιση και αυξάνει την αυτοεκτίμηση.
Αλλά υπάρχει και άλλη μία περίπτωση ασθενών που μου δίνει ακόμα μεγαλύτερη ικανοποίηση γιατί δείχνει πώς μπορούμε, ως επαγγελματίες στο χώρο της οδοντιατρικής υγείας και φροντίδας, να προσφέρουμε στους ασθενείς μία καλύτερη ποιότητα ζωής από αυτήν που είχαν πριν.

Η ιστορια

Επιτρέψτε μου να μοιραστώ μαζί σας μία εξαιρετική ιστορία από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Frontline TMJ/Orofacial Pain Trigger-Point Therapy της Αμερικανικής Ακαδημίας Αισθητικής Προσώπου (American Academy of Facial Esthetics) που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνάντησης της Αμερικάνικης Οδοντιατρικής Εταιρίας το 2015 στην Ουάσινγκτον.
Μία υπέροχη οδοντίατρος, η  Meredith Esposito, DMD έφερε έναν ασθενή που υπέφερε από Κροταφογναθικό Σύνδρομο (TMJ) και στοματοπροσωπικό πόνο. Ο ασθενής, Dan, ήταν ένας βετεράνος που υπηρέτησε δύο θητείες στο Ιράκ.
Λήφθηκε ένα λεπτομερές ιατρικό και οδοντιατρικό ιστορικό, όπως είναι σημαντικό μετά από κάθε περίπτωση στοματοπροσωπικού πόνου. Το μεγαλύτερο ποσοστό του ιατρικού και οδοντιατρικού ιστορικού του Dan ήταν άνευ εξαιρετικής σημασίας, εκτός από ορισμένα σοβαρά τραύματα που υπέστη στο Ιράκ.
Η ιστορία έχει ως εξής: Κατά τη διάρκεια μίας πορείας στο τζιπ με τη μονάδα του, ένας αυτοσχέδιος εκρηκτικός μηχανισμός σκότωσε όλη τη μονάδα του και τραυμάτισε τον ίδιο. Αργότερα, ανάρρωσε από τα τραύματά του αλλά του έμεινε ένας χρόνιος πόνος στο λαιμό και το κεφάλι, που σε πολλές περιπτώσεις ήταν σοβαρός.
Ο Dan υπέφερε από στοματοπροσωπικό πόνο για περίπου ένα χρόνο προτού ζητήσει βοήθεια από τη Διεύθυνση Υγείας των Βετεράνων (VA). Η VA του παρείχε κάποιες διαγνωστικές εξετάσεις και θεραπεία, αλλά τίποτα από αυτά δε βοήθησε να απαλλαγεί από τον τρομερό πόνο του.
Ευτυχώς, ο Dan ανέφερε αυτήν την κατάσταση στη Dr. Esposito, η οποία σκέφτηκε ότι θα ήταν ένας καλός αλλά και δύσκολος υποψήφιος που θα μπορούσε να φέρει μαζί της στην εκπαίδευση της Αμερικάνικης Ακαδημίας Αισθητικής Προσώπου (AAEF). Υπό την καθοδήγηση της διεύθυνσης της AAEF, η Dr. Esposito πραγματοποίησε μία εξέταση των σημείων πυροδότησης πόνου στους μύες και βρήκε περισσότερα από μία ντουζίνα τέτοιων σημείων τα οποία προκαλούσαν στον Dan το Κροταφογναθικό σύνδρομο και τον στοματοπροσωπικό πόνο.
Χρησιμοποιώντας τις τεχνικές που διδάχθηκαν στο μάθημα, η Dr. Esposito χρησιμοποίησε ένα συνδυασμό αιθυλοχλωριδίου και τοξίνης αλλαντίασης (Botox, Allergan, or Xeomin, STATDDS) και έκανε ενέσεις σε αυτά τα σημεία ώστε να θεραπεύσει το Κροταφογναθικό σύνδρομο και τον στοματοπροσωπικό πόνο του Dan.
Προς έκπληξη της Dr. Esposito καθώς και πολλών άλλων οδοντιάτρων που παρακολουθούσαν, ο Dan αισθάνθηκε άμεση ανακούφιση. Μία-δυο βδομάδες αργότερα, έλαβα το εξής e-mail από τη Dr. Esposito: “Ο Dan εμφανίστηκε στο γραφείο μου την Παρασκευή με λουλούδια και γλυκά. Είχε ένα ραντεβού για καθαρισμό και αισθανόταν πολύ καλύτερα. Οι μύες του ήταν λιγότερο τεταμένοι. Έχω ένα follow-up ραντεβού μαζί του σε δύο εβδομάδες, οπότε θα είμαστε σε επαφή.”
Στα επόμενα ραντεβού παρακολούθησης, η Dr. Esposito χρησιμοποίησε το ακόλουθο πρόγραμμα θεραπείας μετά από περαιτέρω εξετάσεις για σημεία πυροδότησης πόνου: 10 μονάδες τοξίνης αλλαντίασης στο μέτωπο, 20 μονάδες στο μεσόφρυδο, 10 μονάδες τόσο στους αριστερούς όσο και στους δεξιούς μασητήρες και κροταφικούς μύες, και 10 μονάδες τόσο στους δεξιούς όσο και στους αριστερούς κεφαλικούς σπληνιοειδείς και τραποζοειδείς μύες. Ο Dan επιπλέον έλαβε φυσιοθεραπεία στο VA.
Εδώ είναι το πιο πρόσφατο σημείωμα της Dr. Esposito: “O Dan τα πάει περίφημα! Συνεχίζει φυσιοθεραπεία. Οι λέξεις δεν μπορούν να εκφράσουν πόσο ευγνώμων είναι. Μου έφερε πάλι λουλούδια και γλυκά! Συγγνώμη που δεν μπόρεσα να τα μοιραστώ!”
Ας είμαστε ειλικρινείς – τέτοια ασθενείς έχουν εκνευρισμένους οδοντιάτρους στο σημείο που οι οδοντίατροι αυτοί αντιπαθούν να βλέπουν τα ονόματά τους στο πρόγραμμα. Αλλά με την εκπαίδευση, χρησιμοποιώντας κάποιες τεχνικές που έχουν δοκιμαστεί στο χρόνο για τον προσδιορισμό των σημείων πυροδότησης πόνου στους μύες, και θεραπεύοντας αυτούς τους ασθενείς με μη χειρουργικές, ελάχιστα επεμβατικές διαδικασίες, κάθε οδοντίατρος μπορεί να προσφέρει την ίδια θεραπεία σε τέτοιους ασθενείς.
Είναι η ώρα των οδοντιάτρων να μάθουν πώς να αντιμετωπίζουν συστηματικά τους ασθενείς με Κροταφογναθικό Σύνδρομο και στοματοπροσωπικό πόνο.
Πηγή: http://www.dentaleconomics.com/articles/print/volume-106/issue-7/science-tech/changing-patients-lives.html