Written by 10:30 am Επιστημονικά Νέα

Μια καθυστέρηση στην οδοντιατρική επίσκεψη μπορεί τελικά να κοστίζει περισσότερο

Όταν ήμουν στα 30, ένας οδοντίατρος μου είπε ότι χρειάζομαι μερικές στεφάνες, τις οποίες αποφάσισα να αποφύγω λόγω του κόστους τους. Εξάλλου, τα δόντια μου δεν με πονούσαν. Χρόνια αργότερα, πληρώνω ακόμη πιο ακριβές οδοντιατρικές διαδικασίες επιπλέον του πόνου που αισθάνομαι. Ένα από τα δόντια που χρειαζόταν στεφάνη μου δημιούργησε προβλήματα στη σύγκλειση και τη λειτουργία της γνάθου.

Δυστυχώς, δεν είμαι η μόνη. Το κόστος της οδοντιατρικής επίσκεψης είναι μεγάλο για πολλούς ανθρώπους, σύμφωνα με τον Marko Vujicic, επικεφαλής οικονομολόγο και αντιπρόεδρο του Ινστιτούτου Πολιτικής για την Υγεία της Αμερικανικής Οδοντιατρικής Εταιρείας.
Ο Vujicic υποστηρίζει ότι η πλειονότητα των έκτακτων οδοντιατρικών περιστατικών είναι λοιμώξεις, οι οποίες θα μπορούσαν να είχαν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά σε μια απλή οδοντιατρική επίσκεψη.
Οι περισσότεροι άνθρωποι αποφεύγουν την οδοντιατρική περίθαλψη εξαιτίας του κόστους της συγκριτικά με άλλους τύπους υγειονομικής περίθαλψης, σύμφωνα με μια μελέτη, της οποίας επικεφαλής ήταν ο Vujicic.
Στη μελέτη, οι ενήλικες ηλικίας 19 έως 64 ετών δήλωσαν ότι είναι πιο πιθανό να παραμελήσουν την οδοντιατρική τους φροντίδα εξαιτίας του κόστους σε σύγκριση με τα παιδιά ή τους ηλικιωμένους (12,8% των ενηλίκων έναντι 7,2% των ηλικιωμένων και 4,3% των παιδιών).
Σχεδόν το ένα τέταρτο των ενηλίκων με εισοδήματα κάτω του ορίου της φτώχειας δήλωσαν ότι δεν έλαβαν οδοντιατρική περίθαλψη εξαιτίας του κόστους. Ακόμα και τα άτομα με οδοντιατρική ασφάλιση απέφυγαν να φτιάξουν τα δόντια τους λόγω κόστους, σύμφωνα με τη μελέτη.
Η αποφυγή της οδοντιατρικής φροντίδας κατά τη διάρκεια της ενήλικης ζωής μπορεί να φέρει ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα αργότερα, σύμφωνα με την Amber Willink, μία βοηθό επιστήμονα στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Johns Hopkins Bloomberg στη Βαλτιμόρη.
“Με τη συνεχή αναβολή της οδοντιατρικής φροντίδας, τα προβλήματα που υπάρχουν θα χειροτερεύσουν και τελικά θα είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν και να θεραπευθούν,” δήλωσε η Willink. “Μιλάμε για ανθρώπους που δεν μπορούν να φάνε λόγω των οδοντιατρικών τους θεμάτων.”
Άρθρο από την Janice Neumann.
Πηγή: https://www.washingtonpost.com/national/health-science/