Η προτεραιότητα του self care για τη διαχείριση του άγχους

0
3
Η προτεραιότητα του self care για τη διαχείριση του άγχους

Η οδοντιατρική είναι απαιτητική. Το καθημερινό άγχος του επαγγέλματος μπορεί να αποστραγγίσει σωματικά και πνευματικά τους οδοντιάτρους. Όταν το άγχος αυτό συσσωρεύεται, τα αποτελέσματά μπορεί να είναι επιζήμια για τον οδοντίατρο τόσο προσωπικά, όσο και επαγγελματικά. Είναι σημαντικό λοιπόν, να μπορέσετε να αναπτύξετε ικανότητες διαχείρισης των στρεσογόνων παραγόντων. Στο άρθρο αυτό, θα αναλύσουμε συνοπτικά την σημασία του self care και θα σας παρέχουμε συμβουλές για την διαχείριση του άγχους. Γιατί πως μπορούμε να φροντίσουμε τους άλλους αν δεν φροντίσουμε πρώτα τον εαυτό μας;

Θέστε το self care σαν προτεραιότητα

Το να θέσετε σαν προτεραιότητα το self care είναι το κλειδί για να δημιουργήσετε συνθήκες ευεξίας και ισορροπίας στην επαγγελματική σας ζωή. Αυτό σημαίνει να δείχνετε την ίδια αφοσίωση στην φροντίδα του εαυτού σας που δείχνετε και στους ασθενείς σας. Είναι κάτι περισσότερο από το να τρώτε καλά και να κοιμάστε αρκετά. Πρόκειται για τη φροντίδα του εαυτού σας σε όλα τα επίπεδα – σωματικά, διανοητικά, συναισθηματικά και πνευματικά – ώστε να μπορείτε να ζήσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το self care παρέχεται από εσάς και είναι μοναδικό για τον καθένα.

Τα πρώτα βήματα του self care είναι να προσδιορίσετε τις ανάγκες σας και να λάβετε μέτρα για να τις καλύψετε. Όποια και αν είναι τα ενδιαφέροντά ή τα χόμπι σας, βρείτε χρόνο να τα ενσωματώσετε στην καθημερινότητά σας. Δώστε προτεραιότητα στον εαυτό σας και σε ό,τι σας ευχαριστεί σωματικά και πνευματικά. 

Είμαστε ανθρώπινα όντα – όχι μηχανές

Βλέπουμε όλο και συχνότερα οδηγούς για μια «καλή» ζωή ή πως να ζείτε «καλά». Η καθημερινότητα μπορεί να γίνει αρκετά πιεστική και περιέχει αρκετούς αντιπερισπασμούς, ενώ χρειάζεται να διατηρήσουμε την ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική με την επαγγελματική μας ζωή. Απαιτούνται πολλά από εμάς σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα και ακόμη και την στιγμή που θεωρούμε ότι έχουμε λύσει όλα τα θέματα από τη λίστα μας, συνέχεια προκύπτουν καινούργια. Μιας που μιλάμε για λίστες, ένα σημαντικό θέμα για να προσθέσετε στη δική σας είναι, ότι κάθε μέρα θα κάνετε κάτι που σας ευχαριστεί. Μπορεί να είναι το πιο απλό, πχ. να διαβάσετε ένα βιβλίο που προσπαθείτε εδώ και καιρό και ποτέ δεν βρίσκετε χρόνο. Αλλά κάθε μέρα θα πρέπει να υπάρχει μια τέτοια δραστηριότητα στο πρόγραμμά σας. 

Διαθέστε χρόνο μόνο για τον εαυτό σας

Το να αφιερώνετε χρόνο κάθε μέρα στον εαυτό σας, μπορεί να είναι δύσκολο στην αρχή, αλλά μακροπρόθεσμα θα σας ανταμείψει. Ο χρόνος αυτός θα είναι σημαντικός για την διατήρηση της πνευματικής σας ηρεμίας, η οποία επηρεάζει σχεδόν όλους τους τομείς της ζωής. Οι ψυχές μας είναι η ουσία του ποιοι είμαστε, και πρέπει να τρέφονται κάθε μέρα, όπως τρέφουμε το σώμα μας.

Η Dr. Christina Maslach περιγράφει την εξάντληση ως «διάβρωση της ψυχής που προκαλείται από την επιδείνωση των αξιών, της αξιοπρέπειας, του πνεύματος και της θέλησης κάποιου». Η εξάντληση είναι κάτι που συμβαίνει σταδιακά και συνήθως γίνεται ασυνείδητα, γι’ αυτό και πολλές φορές παίρνει χρόνο μέχρι να την συνειδητοποιήσουμε.

Αισθανθείτε την αναπνοή σας

Η αναπνοή είναι μια φυσική διαδικασία που γίνεται αυτόματα χωρίς να την σκεφτόμαστε. Ωστόσο, αν την έχετε παρατηρήσει ποτέ, μπορεί να διαπιστώσατε ότι είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να χαλαρώσετε και να αποφορτιστείτε. Δώστε 5 λεπτά ιδιωτικότητας στον εαυτό σας. Τοποθετήστε το ένα χέρι στο στέρνο και το άλλο χέρι χαμηλά στην κοιλιά σας. Εισπνεύστε και παρατηρήστε πως φουσκώνει το στέρνο σας και αντίστοιχα πως ξεφουσκώνει όταν εκπνέετε. Στην επόμενη εισπνοή στείλτε την αναπνοή στην κοιλιά σας, τη λεγόμενη διαφραγματική αναπνοή, και παρατηρήστε πάλι πως φουσκώνει το σημείο που τη στείλατε. Καθώς συνεχίζετε να αναπνέετε, παρατηρήστε πώς το σώμα σας αρχίζει να χαλαρώνει. Βρείτε τα σημεία στο σώμα σας που είναι σφιγμένα ή έχουν συσσωρευμένη ένταση και προσπαθήστε να τα χαλαρώσετε, πχ οι ώμοι. 

Η αίσθηση του σώματος είναι το θεμέλιο της ζωής. Το να έχουμε επίγνωση της ψυχικής και σωματικής μας κατάστασης μας κάνει να είμαστε περισσότερο παρόντες. Είναι σημαντικό να παρατηρήσετε και να αναγνωρίσετε τα συναισθήματά σας και στη συνέχεια, να εντοπίσετε τα σημεία του σώματός σας που είναι περισσότερο φορτισμένα. Νιώθετε ότι έχετε καθαρό μυαλό; Είναι σφιγμένοι οι ώμοι σας; Εκφράζεστε ελεύθερα ή είστε περισσότερο κλειστοί; Με αυτόν τον τρόπο γνωρίζετε καλύτερα και τον εαυτό σας. Βρείτε μια συγκεκριμένη ώρα κάθε μέρα που θα κάνετε τις ασκήσεις αναπνοής σας, για να υπάρχει μια συνέπεια και για να αντιληφθείτε και εσείς τις αλλαγές που θα προκύψουν. 

Κατακτήστε την ευεξία

Η ευεξία θα πρέπει να γίνει η ταυτότητά σας. Θα πρέπει να έχετε καθημερινά τον εαυτό σας σε προτεραιότητα και να βάλετε το self care στο πρόγραμμά σας. Όπως το φαγητό τρέφει το σώμα μας και δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτό, το self care θα πρέπει να γίνει η πνευματική τροφή μας. 

Πηγή: Dentistry IQ

Διαβάστε ακόμη: https://www.dentalalert.gr/7_paragontes_pou_mporoun_na_prokalesoun_periodontitida/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.