Written by 12:36 pm Διάφορα, Επιστημονικά Νέα, Κλινικά Περιστατικά

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την ενδοδοντική θεραπεία

Τα άρθρα συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων συνεχίζονται. Την προηγούμενη φορά απαντήσαμε σε ερωτήσεις για την Ορθοδοντική και σήμερα σειρά έχει η Ενδοδοντική. Η λιγότερο δημοφιλής πτυχή της οδοντιατρικής, κυρίως επειδή έχουμε βιώσει πολύ πόνο και δυσφορία, αν την χρειαζόμαστε, με τα χρόνια έχει εξελιχθεί και αποτελεί διαδικασία ρουτίνας για τον οδοντίατρο. Συγκεντρώσαμε, λοιπόν, τις πιο συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις για την ενδοδοντική θεραπεία και ελπίζουμε να λύσουν τις απορίες σας.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την ενδοδοντική θεραπεία

Τα άρθρα συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων συνεχίζονται. Την προηγούμενη φορά απαντήσαμε σε ερωτήσεις για την Ορθοδοντική και σήμερα σειρά έχει η Ενδοδοντική. Η λιγότερο δημοφιλής πτυχή της οδοντιατρικής, κυρίως επειδή όταν την χρειαστούμε σημαίνει ότι έχουμε βιώσει πολύ πόνο και δυσφορία, με τα χρόνια έχει εξελιχθεί και αποτελεί διαδικασία ρουτίνας για τον οδοντίατρο.  Συγκεντρώσαμε, λοιπόν, τις πιο συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις για την ενδοδοντική θεραπεία και ελπίζουμε να λύσουν τις απορίες σας.

Τι είναι η ενδοδοντική θεραπεία;

Η ενδοδοντική θεραπεία (που την γνωρίζουμε επίσης και ως «απονεύρωση») είναι απαραίτητη, όταν η παροχή αίματος ή το νεύρο του δοντιού (που ονομάζεται «πολφός») μολύνεται λόγω αποσύνθεσης ή τραυματισμού. Τα πιο συχνά συμπτώματα είναι οξύς πόνος και να σκουραίνει το χρώμα του δοντιού σας. Όταν συμβαίνει αυτό, σημαίνει ότι το νεύρο του δοντιού έχει «πεθάνει» (ή πεθαίνει). Εκεί θα χρειαστεί να κάνετε απονεύρωση. Σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί να μην αισθανθείτε πόνο στα πρώτα στάδια της λοίμωξης.

Γιατί χρειάζεστε ενδοδοντική θεραπεία;

Εάν μολυνθεί ο πολφός, η λοίμωξη μπορεί να εξαπλωθεί μέσω των νεύρων του δοντιού. Αυτό μπορεί τελικά να οδηγήσει σε απόστημα. Το απόστημα είναι μια φλεγμονώδης περιοχή στην οποία συλλέγεται πύον και μπορεί να προκαλέσει πρήξιμο των ιστών γύρω από το δόντι. Τα συμπτώματα ενός αποστήματος μπορεί να κυμαίνονται από έναν θαμπό πόνο έως σοβαρό πόνο και το δόντι μπορεί να είναι ευαίσθητο όταν δαγκώνετε. Εάν δεν γίνει ενδοδοντική θεραπεία, η λοίμωξη θα εξαπλωθεί και το δόντι μπορεί να χρειαστεί να αφαιρεθεί.

Θα πονέσει;

Όχι. Συνήθως, χρησιμοποιείται ένα τοπικό αναισθητικό και κανονικά δεν πρέπει να αισθάνεστε περισσότερο πόνο από αυτόν όταν κάνετε ένα απλό σφράγισμα. Μετά τη θεραπεία, μπορεί να υπάρχει κάποια ευαισθησία, αλλά σταδιακά θα μειωθεί.

Τι περιλαμβάνει;

Ο στόχος της θεραπείας είναι να αφαιρεθεί όλη η μόλυνση από τη ρίζα του δοντιού. Στη συνέχεια, η ρίζα καθαρίζεται και γεμίζεται για να αποφευχθεί περαιτέρω μόλυνση. Η απονεύρωση είναι μια εξειδικευμένη και χρονοβόρα διαδικασία. Οι περισσότερες θεραπείες περιλαμβάνουν δύο ή περισσότερες επισκέψεις στον οδοντίατρό σας. Στο πρώτο ραντεβού, αφαιρείται ο μολυσμένος πολφός και τυχόν αποστήματα. Στη συνέχεια, η ρίζα καθαρίζεται και προετοιμάζεται για το σφράγισμα. Τοποθετείται ένα προσωρινό σφράγισμα και το δόντι αφήνεται να ηρεμήσει. Στο δεύτερο ραντεβού, ελέγχεται το δόντι και όταν η λοίμωξη έχει εξαφανιστεί, το δόντι σφραγίζεται μόνιμα.

Πως θα είναι το δόντι μου μετά την θεραπεία;

Στο παρελθόν, ένα δόντι μετά την απονεύρωση μαύριζε. Ωστόσο, με τις σύγχρονες τεχνικές αυτό δεν συμβαίνει πλέον τόσο συχνά. Εάν υπάρχει αποχρωματισμός, υπάρχουν πολλές θεραπείες που θα αποκαταστήσουν τη φυσική εμφάνιση.

Τι θα γίνει αν μολυνθεί ξανά;

Η ενδοδοντική θεραπεία συνήθως είναι απόλυτα επιτυχημένη. Ωστόσο, αν επανεμφανιστεί η μόλυνση, η θεραπεία μπορεί να επαναληφθεί.

Τι θα συμβεί αν δεν κάνω την συγκεκριμένη θεραπεία;

Η εναλλακτική θα είναι η εξαγωγή του δοντιού. Από τη στιγμή που θα καταστραφεί ο πολφός δεν γιατρεύεται και δεν συνιστάται να αφήνετε στο στόμα σας ένα μολυσμένο δόντι. Παρόλο που πολλοί ασθενείς προτιμούν να βγάλουν το δόντι, συνήθως είναι καλύτερο να κρατάτε όσα περισσότερα από τα φυσικά σας δόντια μπορείτε.

Μετά την θεραπεία θα είναι πιο ασφαλή τα δόντια;

Ναι. Ωστόσο, επειδή ένα χαλασμένο δόντι είναι πιο εύθραυστο, ίσως χρειαστεί να προσθέσετε μια θήκη για να παρέχετε έξτρα υποστήριξη και προστασία στο δόντι.

Που διενεργείται η ενδοδοντική θεραπεία;

Η απονεύρωση είναι μια διαδικασία ρουτίνας, την οποία μπορεί να διενεργήσει ο Οδοντίατρός σας. Ωστόσο, σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να σας παραπέμψει σε έναν Ενδοδοντολόγο, ο οποίος ειδικεύεται σε αυτού του είδους τη θεραπεία.

Πως φροντίζουμε τα δόντια μας μετά τη θεραπεία;

Τα απονευρωμένα δόντια θα πρέπει να φροντίζονται όπως και τα υπόλοιπα δόντια. Να θυμάστε να πλένετε τα δόντια σας τουλάχιστον 2 φορές τη μέρα και να χρησιμοποιείτε οδοντικό νήμα ή μεσοδόντια βουρτσάκια για να καθαρίζετε και ανάμεσα στα δόντια. Επίσης, ελλατώστε όσο μπορείτε την κατανάλωση ζαχαρούχων τροφίμων και ποτών και να επισκέπτεστε συχνά τον οδοντίατρό σας για συχνή παρακολούθηση.

Πηγή: Dental Health

Διαβάστε ακόμη: https://www.dentalalert.gr/8_systatika_mias_kalis_odontiatrikis_exipiretisis/