Written by 12:34 pm Διάφορα, Επιστημονικά Νέα

Διατροφική διαταραχή και συμπτώματα στα δόντια

Νεαρή γυναίκα στον οδοντίατρο

Ο Δρ. Κιθ Λιμπού, από τον οργανισμό Delta Dental του Νιου Τζέρσεϊ, αναφέρει πως οι γονείς πολλές φορές δεν γνωρίζουν ότι το παιδί τους πάσχει από κάποια διατροφική διαταραχή. Ωστόσο, εάν πηγαίνουν τακτικά στον οδοντίατρο, ο οδοντίατρος μπορεί να εντοπίσει σημάδια διατροφικής διαταραχής και μπορεί να κατευθύνει τους γονείς προς τη σωστή κατεύθυνση, ώστε να ζητήσουν βοήθεια.
Μερικές από τις πιο γνωστές διατροφικές διαταραχές, όπως η ανορεξία, η βουλιμία και η αδηφαγική διαταραχή μπορούν να γίνουν αντιληπτές από τον οδοντίατρο. Ιδιαίτερα οι διαταραχές που περιλαμβάνουν συχνά επεισόδια εμετού προκαλούν εκτεταμένες βλάβες στα δόντια, καθώς τα οξέα του στομάχου που παλινδρομούν στο στόμα φθείρουν το σμάλτο. Η φθορά του σμάλτου είναι μη αναστρέψιμη, οπότε πρέπει να αποφευχθεί με κάθε τρόπο.
Ο ειδικός επισημαίνει ότι τα σημάδια διατροφικής διαταραχής μπορούν να εντοπιστούν στη στοματική κοιλότητα κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης-ρουτίνας στον οδοντίατρο. Μερικά από αυτά οφείλονται στην κακή διατροφή, και άλλα στην επίδραση των οξέων.
Τα βασικότερα συμπτώματα που οφείλονται σε διατροφικές διαταραχές είναι τα εξής:

• ευαισθησία των δοντιών
  • κατεστραμμένα, σχεδόν διάφανα δόντια
  • κακοσμία στόματος
  • έλκη στο στόμα
  • ξηροστομία
  • σκασμένα χείλη
  • αιμορραγία των ούλων

Όπως ισχύει για κάθε πάθηση, ο έγκαιρος εντοπισμός των διατροφικών διαταραχών κρίνεται απαραίτητος, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η θεραπευτική διαδικασία και να αποφευχθούν σοβαρές επιπλοκές για την υγεία.
Πηγή