Η αλφαβήτα της Οδοντιατρικής Δεοντολογίας

0
1513
Κώδικας Οδοντιατρικής Δεοντολογίας
Κώδικας Οδοντιατρικής Δεοντολογίας και κανόνες για τους οδοντιάτρους

Απο τον δικηγορο υπερασπισης θεματων οδοντιατρικής Jeffrey J. Tonner.

Η λέξη ηθική προέρχεται από τις λέξεις ηθικό και ήθος και αναφέρεται στον χαρακτήρα ενός ανθρώπου. Η Ηθική είναι ένας κλάδος της φιλοσοφίας που ασχολείται με τη γενική φύση των ηθικών επιλογών, συμπεριλαμβανομένης της σχέσης ενός οδοντιάτρου με τους ασθενείς και το προσωπικό.

Το προοίμιο του Κώδικα Δεοντολογίας της Αμερικάνικης Οδοντιατρικής Εταιρίας πλαισιώνει αυτήν την έννοια στους όρους “τιμιότητα, συμπόνοια, ευγένεια, ακεραιότητα, και δικαιοσύνη.”

Οι οδοντίατροι γενικά δεσμεύονται από δύο σύνολα γραπτών κωδικών ή νόμων: τις Αρχές Δεοντολογίας, τον Κώδικα Επαγγελματικής Συμπεριφοράς της Αμερικάνικης Οδοντιατρικής Εταιρίας, και τους νόμους του κράτους που αφορούν τις πράξεις στην οδοντιατρική πρακτική. Ενώ τα καταστατικά διαφέρουν από χώρα σε χώρα, όλοι οι οδοντίατροι δέχονται ορισμένα διεθνή πρότυπα.

Αυτό το άρθρο εξετάζει τρεις συγκεκριμένους τομείς.

Αλλαγη Αρχειων

Το δικαστήριο της Αριζόνα σε μια πρόσφατη απόφαση δήλωσε ότι, η μεταβολή των αρχείων αντανακλά “σημειώσεις που γράφτηκαν για να εμφανιστούν ως μέρος των αρχικών καταγραφών”.

H πρώτη μου μάχη με αυτήν την ανήθικη συμπεριφορά συνέβη πριν το οδοντιατρικό συμβούλιο – είχα μόλις ολοκληρώσει κάτι που νόμιζα πως ήταν ένα αποτελεσματικό επιχείρημα όταν ο ασθενής εξήγησε ότι οι μετέπειτα σημειώσεις προόδου που είχα παραθέσει δεν υπήρχαν στο αντίγραφο του αρχείου του. Εν αγνοία του πελάτη μου, ο ασθενής έβγαινε ραντεβού με την υπάλληλο της υποδοχής η οποία του έδωσε ένα αντίγραφο του αρχείου του προτού προχωρήσει στο διοικητικό συμβούλιο.

Κατά την επανεξέταση της καταγγελίας, ο οδοντίατρος διαπίστωσε πως οι σημειώσεις του χρειάζονταν ενίσχυση και τις άλλαξε προτού τις διαβιβάσει στο διοικητικό συμβούλιο.

Από τότε, έχω υπερασπιστεί περίπου μια ντουζίνα τέτοιες υποθέσεις που αφορούν αλλαγμένα αρχεία. Δεν είχα καμιά γνώση για τυχόν αλλαγές από πριν, αλλά υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής: Η τιμωρία για την αλλοίωση εγγράφων είναι πολύ χειρότερη από αυτήν της ανεπαρκούς οδοντιατρικής πρακτικής. Οπότε, ποτέ μα ποτέ μην αλλάζετε αρχεία.

Ενώ η αλλοίωση είναι ταμπού, η διόρθωση εγγράφων είναι αποδεκτή. Όταν το κάνετε αυτό, θα πρέπει να αναφέρετε τόσο την τρέχουσα ημέρα όσο και την ημέρα της διόρθωσης έτσι ώστε ο αναγνώστης να αντιλαμβάνεται ότι η είσοδος δεν είναι ταυτόχρονη.

Μια προειδοποίηση: Ως ένα πρακτικό θέμα, μην κάνετε τον κόπο να διορθώσετε αρχεία μετά από δύο εβδομάδες ή παραπάνω. Υπερασπίστηκα πρόσφατα έναν οδοντίατρο ο οποίος τροποποίησε κατάλληλα το αρχείο του ένα χρόνο μετά τη θεραπεία. Όχι μόνο το διοικητικό συμβούλιο δεν πίστεψε ότι η μνήμη του βελτιώθηκε με την ηλικία, αλλά η καθυστερημένη προσπάθεια να εξηγήσει καλύτερα τον εαυτό του δεν φάνηκε να είναι καθόλου πειστική.

Παθογονα μικροβια που μεταφερονται με το αιμα

Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας της Αμερικάνικης Οδοντιατρικής Εταιρίας, όλοι οι οδοντίατροι έχουν την ηθική υποχρέωση να ενημερώνουν αμέσως έναν ασθενή, ο οποίος ενδέχεται να έχει εκτεθεί σε αίμα ή άλλο δυνητικά μολυσματικό υλικό, για την ανάγκη αξιολόγησης μετά την έκθεση, και να παραπέμψει αμέσως τον ασθενή σε έναν ειδικό επαγγελματία της υγειονομικής περίθαλψης. Τυπικές εκθέσεις περιλαμβάνουν τον ιό του AIDS, και της ηπατίτιδας B και C.

Εάν συμβεί αυτό, εσείς ή το δυνητικά μολυσμένο μέλος του προσωπικού πρέπει να ελεγχθεί άμεσα και να απομονωθεί μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα. Στη συνέχεια, όλοι οι ασθενείς που πιθανόν να έχουν εκτεθεί πρέπει να ειδοποιηθούν με επιστολή. Υπάρχουν ιδιωτικές εταιρίες που ειδικεύονται σε αυτό το είδος διαλογής.

Δεν μπορείτε να αρνηθείτε τη θεραπεία ενός μολυσμένου ασθενούς. Ο Κώδικας Δεοντολογίας της Αμερικάνικης Οδοντιατρικής Εταιρίας θεωρεί ανήθικο να αρνείται η θεραπεία σε έναν ασθενή απλώς επειδή έχει AIDS ή Ηπατίτιδα ή άλλα παθογόνα στο αίμα.

Εμπιστευτικοτητα ως θεμα της Οδοντιατρικης Δεοντολογιας

Ε: Ποιος έχει το προνόμιο στη σχέση οδοντιάτρου-ασθενή;

Α: Οι ασθενείς μπορούν να αποκαλύψουν όσα στοιχεία θέλουν για τη θεραπεία τους σε όποιον θέλουν, αλλά οι οδοντίατροι δεν έχουν το αντίστοιχο δικαίωμα.

Ε: Μπορούν οι ασθενείς να παραιτηθούν από αυτό το δικαίωμα;

Α: Ναι.

Ε: Πώς;

Α: Με μια νομική πράξη, μα τη δημοσίευση της θεραπείας σε ένα δημόσιο φόρουμ, ή σε μέσα κοινωνικής δικτύωση, ή μέσω ορισμένων εξαιρέσεων βάσει νόμου όπως οι έλεγχοι από ασφαλιστικές εταιρίες.

Αν ένας ασθενής υποβάλλει καταγγελία, ο οδοντίατρος θα βρεθεί με χειροπέδες εκτός αν μπορεί να συζητήσει ελεύθερα το τι συνέβη.

Η κατάθεση αγωγής άρει το προνόμιο, και μπορείτε να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας ελεύθερα χωρίς περιορισμό.

Οι κακές κριτικές έχουν ως αποτέλεσμα μια πιο ακανθώδη κατάσταση. Ναι, ο ασθενής έχει παραιτηθεί από το προνόμιο του αφού τοποθέτησε οικειοθελώς ορισμένες πληροφορίες σε δημόσιο χώρο – ωστόσο, είναι μια πλήρης ή μια μερική παραίτηση;

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι ο ασθενής είχε πρόβλημα με φάρμακα που οδήγησε σε ξηροστομία, η οποία με τη σειρά της οδήγησε σε επαναλαμβανόμενη τερηδόνα. Αν η κατάσταση που δημοσίευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δηλώνει ότι ο οδοντίατρος απέτυχε να διαγνώσει την τερηδόνα, τότε το πρόβλημα με τα φάρμακα φαίνεται δίκαιο.

Από την άλλη πλευρά, αν η καταγγελία του ασθενούς ήταν απλώς οικονομική, τότε η συζήτηση αυτής της παράνομης δραστηριότητας επεκτείνεται πέρα από το θέμα και ενδεχομένως να σας εκθέσει σε νομικές ζημίες.

Όταν έρχεστε αντιμέτωποι με κακές κριτικές, μην απαντάτε εξίσου – κανείς δεν θα το διαβάσει. Αντ’αυτού, ζητήστε από τους ασθενείς σας να κατακλύσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με θετικές κριτικές. Ξέρω έναν οδοντίατρο ο οποίος πραγματοποίησε έκτακτης ανάγκης συνάντηση με το προσωπικό και εντόπισε 50 ασθενείς που παρείχαν διθυραμβικές κριτικές. Πλημμύρισαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με θετικά σχόλια, και έτσι η μία κακή κριτική ξεπεράστηκε.

Εναλλακτικά, μπορείτε να απαντήσετε ως εξής:

“Υπάρχουν δύο πλευρές σε κάθε ιστορία. Στη δική σας πλευρά παραλείψατε ορισμένα πολύ σημαντικά γεγονότα. Θα παραιτηθείτε από το δικαίωμα του απορρήτου ώστε να μου επιτρέψετε να αποκαλύψω κι εγώ κάποια πράγματα;”

Ακόμα και αν ξέρετε ότι η άδεια δεν είναι απαραίτητη κάτω από αυτές τις συνθήκες, έχω δει πως αυτή η απάντηση είναι αποτελεσματική. Ο ασθενής δεν θα απαντήσει και αυτό θα ενισχύσει την δική σας πλευρά.

Ενώ οι ηθικές αρχές μπορεί να φαίνονται ως ναρκοπέδιο, το να έχετε μια σταθερή γνώση των σχετικών νόμων και κανόνων μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τις καθημερινές προκλήσεις.

Πηγή: http://www.dentaltown.com/Dentaltown/Article.aspx?i=415&aid=5895

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.