Written by 1:44 pm Κλινικά Περιστατικά

8 πιθανές αιτίες του πόνου στη γνάθο!

Το Κροταφογναθικό Σύνδρομο ή οι Κροταφογναθικές Διαταραχές είναι κάτι συχνό στην οδοντιατρική. Πολλές από τις αιτίες αυτού του πόνου στη γνάθο μπορούν επίσης να βλάψουν το οστό της γνάθου γύρω από τις ρίζες των δοντιών.

Μεταξύ 60% και 70% των ενηλίκων έχουν βιώσει κάποια συμπτώματα του Κροταφογναθικού Συνδρόμου. Το πιο συχνό σύμπτωμα είναι ο πόνος είτε στην άρθρωση της γνάθου ή στους μυς της γνάθου.

Οι ασθενείς συχνά βιώνουν δυσφορία κατά το άνοιγμα της γνάθου, μαζί με ήχους “σπασίματος” στις αρθρώσεις της γνάθου κατά το άνοιγμα και το κλείσιμο. Επιπλέον, κάποιοι ασθενείς έχουν βούισμα ή κουδουνίσματα στα αυτιά τους.

8 πιθανες αιτίες του πονου στη γναθο

Το Κροταφογναθικό Σύνδρομο είναι πολυπαραγοντικό, και οι πηγές του είναι δύσκολο να εντοπιστούν. Υπάρχουν όμως οι 8 παρακάτω αιτίες :

• Τραύμα (όπως συμβαίνει σε ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα) που συμπεριλαμβάνει την άρθρωση της γνάθου, το οποίο θα μπορούσε να βλάψει τη δομή της.
  • Το σφίξιμο και το τρίξιμο των δοντιών.
  • Δόντια που δεν είναι σωστά αποκαταστημένα ή που δεν είναι καλά ευθυγραμμισμένα.
  • Κακή διατροφή και πέψη, τα οποία θα μπορούσαν να προκαλέσουν χρόνια φλεγμονή και να επηρεάσουν όλες τις αρθρώσεις του σώματος, όπως στους ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα.
  • Συναισθηματικό στρες.
  • Έλλειψη ύπνου.
  • Υπερβολικά οιστρογόνα.
  • Μόλυνση στην άρθρωση της γνάθου.

Επιλογες θεραπειας

Καταρχάς, πρέπει να αντιμετωπιστούν οι πιο προφανείς και πιθανές αιτίες. Αν το μάσημα προκαλεί πόνο στη γνάθο, τότε πρέπει να διορθωθεί. Η διόρθωση των ισχυρών πιέσεων στις μασητικές επιφάνειες των δοντιών με τη σωστή λείανση αυτών των περιοχών είναι απαραίτητη για ένα υγιές μασητικό.
Αν ο ασθενής τρίζει τα δόντια του από συνήθεια, μερικές φορές ένα προστατευτικό στόματος που μπορεί να φορεθεί κατά τη διάρκεια του ύπνου μπορεί να μειώσει την πίεση στην άρθρωση της γνάθου. Σε άλλες περιπτώσεις, η ορθοδοντική θεραπεία μπορεί να είναι αναγκαία.
Με βάση τις έρευνες και την εμπειρία, οι ακόλουθες ενέργειες συστήνονται για τους ασθενείς:

1. Μείωση του στρες.
  2. Αποκατάσταση του ύπνου.
  3. Θρεπτική και αντιφλεγμονώδη διατροφή για την ισορροπία των ορμονών.
  4. Αποφυγή τροφών που περιέχουν χημικά, τα οποία θα μπορούσαν να βλάψουν την ισορροπία των ορμονών.
  5. Ως τελευταία επιλογή, διερευνήστε τις επιλογές που έχετε σε φάρμακα και χειρουργικές επεμβάσεις.

Πηγή: http://www.drbicuspid.com/index.aspx?sec=wom&pag=dis&ItemID=320672

Last modified: November 16, 2016