4 βήματα για να αποφύγετε την υπερκόπωση

0
151
4 βήματα για να αποφύγετε την υπερκόπωση

Όταν προσπαθούμε να βρούμε τρόπους πρόληψης για την υπερκόπωση, συχνά ακούμε τις φράσεις «Κάντε γιόγκα, τρώτε υγιεινά γεύματα και φροντίστε τον εαυτό σας». Αυτές οι προτάσεις όμως έχουν αποτέλεσμα σε αυτούς που δεν τους έχουν ήδη κατακλύσει οι υποχρεώσεις και ο φόρτος εργασίας τους. Η συνεχιζόμενη πανδημία μας έχει βάλει στη διαδικασία να παρακολουθούμε κάθε μέρα αριθμούς και να παίζουμε το παιχνίδι αναμονής για το πότε θα επανέλθουμε στην «κανονικότητα», όποια και αν είναι αυτή. Αυτό σε συνδυασμό με τις σωματικές απαιτήσεις του νέου ΠΠΕ για τους οδοντιάτρους και την κοινωνική αποστασιοποίηση, δεν αφήνει πια καθόλου χρόνο για γιόγκα, καλή διατροφή και φροντίδα του εαυτού. 

Η περίοδος των διακοπών τελείωσε και ήρθε η ώρα να επιστρέψουμε στην καθημερινότητα. Παρόλο που οι γιορτές αυτές ήταν διαφορετικές, σίγουρα οι περισσότεροι πήραμε μια ανάσα από την γενικότερη πίεση και άγχος που επικρατεί. Το ζήτημα λοιπόν, είναι να διατηρήσουμε αυτή την ανάσα και την ηρεμία και τη νέα χρονιά διότι και αυτή προβλέπεται δύσκολη. Για τη δική σας διευκόλυνση, σας προτείνουμε τρόπους για να διατηρήσετε την ισορροπία ανάμεσα στην εργασία και την σωματική και ψυχική ηρεμία σας, για να αποτρέψετε την υπερκόπωση.

1. Μειώστε τις φορτωμένες χρονικές ζώνες

Ο μετριασμός των εξαιρετικά φορτωμένων χρόνων στο χρονοδιάγραμμα του ιατρείου σας μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα στη μείωση του άγχους σας. Η τηλεκπαίδευση έχει χαλαρώσει τις άκαμπτες απαιτήσεις του προγραμματισμού γύρω από τις σχολικές ώρες, καθιστώντας ευκολότερο τον προγραμματισμό ραντεβού σε πιο αργές ώρες της ημέρας. Οι οικογένειες που είχαν συγκεκριμένες ώρες να διαθέσουν, π.χ. από τις 3:30 μ.μ. και μετά, πλέον έχουν περισσότερη διαθεσιμότητα. Αυτό επίσης ισχύει και για τους ασθενείς που εργάζονται από το σπίτι. Πολλοί από αυτούς επιθυμούν να βγαίνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας, διότι με αυτόν τον τρόπο κάνουν διάλειμμα από την μονότονη ρουτίνα της εργασίας. Σε αυτήν την περίπτωση, και ο ασθενής σας θα είναι ευδιάθετος και χαλαρός κατά τη διάρκεια της εξέτασης και εσείς θα έχετε ένα πιο χαλαρό πρόγραμμα. Διανέμετε λοιπόν τα ραντεβού σας σε όλη τη διάρκεια της μέρας, αφού πλέον δεν υπάρχουν «ώρες αιχμής».

2. Διανέμετε τις εργασίες στο προσωπικό σας

Μεγάλο μέρος του χρόνου μέσα στη μέρα δαπανάται σε εξαντλητικές βοηθητικές εργασίες, όπως η απολύμανση του χώρου εξέτασης, η λήψη ακτινογραφιών και ο προγραμματισμός των επόμενων ραντεβού. Αυτό δημιουργεί εμπόδια στη ροή των εργασιών και επιπλέον κούραση σε εσάς και στο προσωπικό σας. Η δουλειά πρέπει να διανεμηθεί σωστά στα μέλη της ομάδας, για να εξασφαλιστεί η ισορροπία και πάνω από όλα η ασφάλεια. Ίσως πρέπει να σκεφτείτε το ενδεχόμενο να προσλάβετε περισσότερους βοηθούς ή προσωρινούς εργαζομένους, οι οποίοι θα βοηθήσουν στην διεκπεραίωση των δευτερευόντων εργασιών. Αναρτήστε αγγελίες στα site αναζήτησης εργασίας, μιλήστε με γνωστούς σας, επικοινωνήστε με τα αρμόδια πανεπιστημιακά ιδρύματα. Υπάρχουν αρκετοί φοιτητές που ψάχνουν ιατρεία για να κάνουν την πρακτική τους. Ίσως ανακαλύψετε τον επόμενο βοηθό σας. 

3. Λάβετε τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης για τον COVID-19

Όσον αφορά τον COVID-19, όλα τα παραπάνω βήματα αφορούν και κάποια από τα μέτρα για τον έλεγχο μετάδοσης του ιού. Επομένως, προκειμένου να διατηρηθεί η ασφάλεια ήδη τα έχετε θέσει σε λειτουργία. Ωστόσο, μπορείτε να προβείτε και σε παραπάνω ενέργειες για να μειώσετε την ένταση του προγράμματος σας. Κάποιες από αυτές τις ενέργειες μπορεί να είναι η υποβολή ερωτήσεων διαλογής κατά την επιβεβαίωση ραντεβού, η συμπλήρωση ερωτηματολογίων, η λήψη θερμοκρασίας κατά την άφιξη των ασθενών. Επιπλέον, η παραμονή των ασθενών στο αυτοκίνητό τους για αποφυγή του συνωστισμού στο χώρο αναμονής, η χρήση μάσκας, το πλύσιμο των χεριών και η τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας όταν είναι δυνατόν, βοηθούν στην τήρηση της ασφάλειας και του ελέγχου των λοιμώξεων. Εάν λείπουν μέλη της ομάδας λόγω ζητημάτων που σχετίζονται με το COVID, αξιοποιήστε τους προσωρινούς εργαζομένους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους (υποθέτοντας ότι μπορείτε να τους παρέχετε τον απαραίτητο ΠΠΕ).

4. Αξιοποιήστε κάθε λεπτό

Λόγω φόρτου εργασίας, μπορεί να μην έχετε ένα πλήρες μεσημεριανό διάλειμμα ή ακόμη και το ήμισύ του μερικές φορές, αλλά φροντίστε να αξιοποιήσετε κάθε λεπτό του διαλείμματός σας. Καθίστε έξω για λίγα λεπτά, κάντε έναν γρήγορο περίπατο, μπείτε στα social media, καθίστε στο αυτοκίνητό σας ή κλείστε τα μάτια σας για πέντε λεπτά. Μπορεί να μην σας φαίνεται ότι θα κάνει τη διαφορά, αλλά θα είναι μεγάλη τόνωση για την σωματική και πνευματική σας υγεία.

Η εφαρμογή των παραπάνω βημάτων, θα σας βοηθήσει να μεταβείτε ομαλά στην καθημερινότητα μετά την επιστροφή από τις γιορτές και να αποφύγετε την υπερκόπωση. Μην φοβάστε ότι αν αποκλίνετε από τον κανόνα που ίσχυε πριν, θα χάσετε ασθενείς ή έσοδα. Οι καιροί αλλάζουν και όλοι αργά ή γρήγορα θα προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα. Επιπλέον, η εργασία σε ένα χαοτικό περιβάλλον, που τελικά φαίνεται άσχημο στους ασθενείς και κουράζει την ομάδα, πολύ πιθανό να οδηγήσει σε απώλεια ασθενών και εσόδων.

Προγραμματιστείτε και εργαστείτε έξυπνα, όχι σκληρά, αυτήν την περίοδο της επιστροφής.

Πηγή: Dentistry IQ

Διαβάστε ακόμη: https://www.dentalalert.gr/pos_na_diafimisete_sosta_upiresies_gia_odontika_emfitevmata/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.