Written by 6:15 pm Επιστημονικά Νέα, Κλινικά Περιστατικά

Σε ποιες ασθένειες μπορεί να οφείλεται η κακοσμία του στόματος;

Η πιο συνηθισμένη ασθένεια στην οποία οφείλεται η κακοσμία του στόματος είναι η ουλίτιδα και η περιοδοντίτιδα. Οπότε στον επόμενο προγραμματισμένο οδοντιατρικό έλεγχο που θα κάνει κάποιος θα φανεί εάν ισχύει κάτι τέτοιο.
Εάν ο ασθενής υποφέρει από αλλεργικές κρίσης η κακοσμία του στόματος θα είναι ένα από τα συμπτώματα λόγω των βλεννών που συγκεντρώνονται στη ρινική κοιλότητα ή ακόμα και σε κατάσταση ξηροστομίας πιθανόν να εμφανίζεται το σύμπτωμα της κακοσμίας.
Ο διαβήτη επίσης μπορεί να είναι υπαίτιος της κακοσμίας του στόματος, λόγω της ελλιπής παραγωγής ινσουλίνης στον οργανισμό με αποτέλεσμα να γίνεται καύση λίπους, κατά την οποία παράγονται χημικές ουσίες υπεύθυνες την κακοσμία του στόματος.
Υπάρχει επίσης η περίπτωση της ηπατικής απόπνοιας. Ασθένεια που επηρεάζει το συκώτι και η κακοσμία του στόματος είναι το πρώτο σύμπτωμα που εκδηλώνεται στον ασθενή.
Έχει παρατηρηθεί κακοσμία στόματος σε ασθενείς με νευρική ανεπάρκεια. Ο λόγος πιθανολογείται ότι οφείλεται στις μεταβολικές διεργασίες του οργανισμού, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν ξηροστομία, άρα δεν εκκρίνεται επαρκές σάλιο για την αποφυγή της εξάπλωσης βακτηρίων στο στόμα.
Κακοσμία του στόματος θα συναντήσουμε και σε ασθενείς με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση αλλά και σε ασθενείς με αυτοάνοσα σύνδρομα όπως το Sjogren. Στο σύνδρομο Sjogren, το ανοσοποιητικό επιτίθεται σε εξωκρινείς αδένες όπως οι σιαλογόνοι, και προκαλούν ξηροστομία άρα κατ’επέκταση και κακοσμία του στόματος
Δείτε ολόκληρο το άρθρο εδώ

Last modified: January 2, 2015